Sunday, September 16, 2012

Esimene katse - maalitud küünal / ensimmäinen yritys - maalattu kynttilä

   Mulle meeldivad erinevad käsitööliigid. Palju uut ja põnevat on veel järgi proovimata. Eile alustasin ja täna lõpetasin esimese vaba käega maalitud küünla. Kahjuks mul head peenikest pintslit kodus polnud ja nii tuligi pilt nagu tuli. Üsna raske ja aeganõudev, sest käsi värises, mingit kindlat pilti polnud mida proovida ja pealegi pole mul kunstiannet üldse. Selle puudumine aga ei tähenda, et ma proovida ei võiks. Selline siis sai minu esimene maalitud küünal. Plaan on midagi ka suuremat ja "paremat" välja võluda, kui õige pintsli saan.
Küünla pikkus 16 cm ja läbimõõt 7 cm, küünla värv: naturaalvalge.

Pidän erilaisista käsityön lajeista. Paljon uutta ja kiinnostavaa on vieläkin testaamatta. Eilen aloitin ja tänään lopetin ensimmäisen vapaalla kädellä maalatun kynttilän. Valitettavasti ei mulla ollut kotona pientä sivellintä ja niin tuli tämä kuva kynttilään niin kuin tuli. Melko vaikea ja paljon aikaa ottava, koska käsi vähän vapisi, ei mulla ollutkaan konkreetsita kuvaa ja lisäksi män en osaa maalata, taidoton. Mutta ei se tarkoita sitä, etten voisi kokeilla. Juuri sellainen tulikin minun ensimmäinen maalatu kynttilä. Haluan vieläkin kokeilla ja sitten isomman ja paremman, jos saan oikean sivellin.
Kynttilän pituus 16 cm ja halkaisija 7 cm, kynttilän väri: luonnonvalkoinen.





2 comments:

  1. Hei Jaanika, pitkästä aikaa.
    Kiva että sinäkin minut löysit.

    Tuollainen kynttilöiden teko onkin varmasti kivaa :)

    ReplyDelete
  2. Kiitos! Kyllä mä löydän ihmiset, jotka mä haluan löydää :)

    ReplyDelete